-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:5625 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

منظور از حدثي كه وضو را باطل مي كند چيست؟
حدث دو قسم است: 1- حدث اصغر 2- حدث اكبر {Tحدث اصغر؛T} چيزهايي كه پس از حدوث آنها، براي نماز يا اموري كه مشروط به طهارت هستند بايد وضو يا تيمم بگيريم و آن هفت چيز مي باشد: 1 و 2 و 3) خروج بول، غايط و باد معده 4) خوابي كه به وسيله آن چشم نبيند و گوش نشنود 5) چيزهايي كه عقل را از بين مي برد، مثل ديوانگي، مستي، بيهوشي 6) استحاضه زنان 7) كاري كه براي آن بايد غسل كرد. {Tحدث اكبر؛T} يعني، چيزهايي كه سبب وجوب غسل مي شوند؛ مانند: جنابت، حيض، نفاس و استحاضه متوسط و كثيره و مس ميّت. كسي كه يقين دارد وضو، غسل يا تيمم را انجام داده است، اگر شك كند كه آيا حدثي از او سر زده يا نه، وضو يا غسلش باقي است و همچنين حركت باد در معده يا روده تا وقتي كه از مقعد خارج نشود، وضو يا غسل را باطل نمي كند؛ مگر وقتي كه علم و يقين به خروج باد از معده پيدا شود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.